המרכיב הסודי

אני עוצם את העיניים ולא מצליח להיזכר בשם שלו. כל מה שאני זוכר זה נוזל בצבע אדום בתוך שפופרת שקופה בגודל בינוני עם פקק שמסתובב. אני מדבר כמובן על השמפו היחיד שהיה בחדר האמבטיה של משפחתי כשהייתי ילד. במבט חטוף באמבטיות שבביתי כיום אפשר לראות תמונה שונה לחלוטין. שמפו לשיער פגום וצבוע, מרכך מטפח תלתלים עם תמצית אגוזי מקדמיה לשיער מתולתל וגלי, שמפו לילדים ללא דמעות, שמפו לגבר לעמידות השיער ושמפו נגד פרעושים לכלב. ממש מיני סופר פארם.
למרות הנטייה להעביר אחריות לאחר צריך להוריד את הכובע לפני האנשים הללו של תעשיית מוצרי הטיפוח לשיער. הם הצליחו לפלג ולפלח את הציבור הלא קירח ולמכור לו את החלום של שיער שופע ומלא ברק.
מעניין האם אי פעם יגמרו להם הרעיונות. האם אחרי שנראה בחנויות "שמפו לנשים רווקות מעל גיל 30 לשיער גלי עם קצוות מפוצלים בתוספת כוסברה" ירימו אותם אנשי שיווק ידיים ויגידו "די, הגזמנו!".
לא רק סביר להניח שלא אלא שיום אחד בפריים טיים תופיע בטלוויזיה הפרסומת הבאה.
התמונה תתמקד בנשים אפריקאיות העובדות בשדה בזמן שילדיהם יושבים להן על הגב. תוך כדי שהן שרות את השיר של שבט "אובלה, אובלה יה" ישמע קולו של הקריין. "נשות שבט המומביטו שבמרכז נמיביה חיות בתנאים קשים ביותר. חום, יובש ובעל שרק רוצה לראות כדורגל כל היום. אך למרות זאת השיער שלהן נחשב לטוב ביותר באפריקה ויש האומרים בעולם. מדעני חברת 'שובו רידוקולמון שר' (בצרפתית שיער יקר ומגוחך) גילו אחרי מאמץ ממושך את הסוד שלהן שנשמר אלפי שנים. זרע של פילים. כמה טיפות של הנוזל הזה גורם לשיער שלהן להיות חסין, שופע ומלא ברק. חברת 'שובו רידוקולמון שר' גאה להציג את השמפו החדש 'דמבו'. כי כולנו מאפריקה." הפרסומת תסתיים כשרואים שחקנית מפורסמת מזיזה את השיער השופע שלה בהילוך איטי תוך כדי שהיא אומרת בחיוך "אובלה, אובלה יה".
למחרת ידווחו בחדשות שכל בקבוקי השמפו 'דמבו' אזלו בחנויות ושכמה נשים נעצרו בספארי ברמת גן שברשותן כפפות גומי, כמה מכלי פלסטיק ומגזינים של פורנו לפילים. החברות המתחרות יגיבו במהירות שמהמעבדות שלהן יגיעו מוצרי טיפוח לשיער שיכילו שתן של קרנפים, זיעת של לביאות וקקי של תנינים.
בגלל שכמות חיות הבר בעולם קטנה מכדי לספק את התצרוכת העולמית יכנסו לשוק שרלטנים שאותם יחשוף כמובן רפי גינת בתוכנית מיוחדת של כלבוטק שתקרא "החפיפניקיות של החפיפה".
תחקירן אמיץ יחדור לאירגון הפשע של יוסי הארשטיין ובעזרת מצלמה נסתרת נראה בתים בדרום תל-אביב שם מועסקים עשרות מסתננים מאפריקה בסיפוק חומר הגלם לחיקויים של שמפו 'דמבו' ושאר השמפואים של החברות המתחרות.
התגובה לטענות הכתבה לא תאחר לבוא. עו"ד של משפחת הארשטיין ימסור כי כבר כמה שנים מרשו מתעסק רק בעסקים חוקיים ובכלל צריך לזכור שגם המסתננים הם מאפריקה אז אין הבדל כל כך גדול.
למחרת פרסום הכתבה תקום קבוצת מחאה בפייסבוק שנקראת "די לשיגעון, בדיוק כמו גברים כל השמפואים הם אותו דבר". את המחאה תוביל כמובן מירב מיכאלי שתאשים את הממסד הגברי הקפיטליסטי בקיבוע האישה כאובייקט מיני. היא תזמן מסיבת עיתונאים למקלחת שלה שבה היא תדגים איך היא חופפת את שיערה בשמפו שעולה 20 ₪ לארבע ליטר. חמישה עיתונאים יאושפזו.
שר המסחר והתעשייה שגם הוא כמו רוב השרים מלא קנאה בפופולריות של השר כחלון יעלה בישיבת הממשלה השבועית הצעה לייבא פילים בגיל ההתבגרות לישראל. בהודעה שתצא לעיתונות ממשרדו ייכתב "כי הממשלה תעשה הכל כדי להוזיל את מחירי השמפו, לעודד תחרות ולמנוע זיופים".
שבוע אחרי שעדר פילים אפריקאים הראשון יגיע לנמל אשדוד תודיע חברת הקוסמטיקה "'שובו רידוקולמון שר" שמדעניה גילו את הסוד שמאפשר לנשות האינדיאנים באמזונס להסתרק בקלות למרות מזג האוויר הטרופי. למחרת ללוכדי הנחשים תהיה המון עבודה.

9 תגובות בנושא “המרכיב הסודי

יש לך משהו להגיד? (לא חובה למלא פרטים בכדי להשאיר תגובה)