סיבה לחלום

בשנה האחרונה ישנם ימים שבהם יש לי חלומות מדהימים. חלומות מהסוג כשאתה מתעורר מהם אתה חושב מצד אחד שהתת-מודע שלך צריך אשפוז דחוף בבית חולים פסיכיאטרי אבל מצד שני אתה מצטער שאין לך את התסריט של החלום כי בטוח הוא היה זוכה בפרס האוסקר בקטגורית התסריט הטוב ביותר.
לעומת אותם ימים מסעירים ישנם ימים שאני או שלא חלמתי, או לא זוכר שחלמתי או שהחלומות הם חלומות באנליים ורגילים שאני בטוח שרוב האוכלוסייה הבוגרת חוותה. חלומות כמו חלום שבו רודפים אחריך ואתה מנסה לרוץ ולא מצליח לזוז מהמקום, חלום על מישהי או מישהו אחר מאשר בן/בת הזוג הנוכחי/ת שלך או חלום הבלהות שאתה נמצא על אי בודד בלי חיבור לאינטרנט.
בגלל שאני תמיד מנסה להבין את העולם הסובב אותי ניסיתי למצוא סיבה להבדלים בין אותם ימי חלום מסעירים לבין אותם ימים "רגילים". נעזרתי באחד מידידי הטובים ביותר שהוא הגיליון האלקטרוני אקסל ויצרתי טבלה שבה העמודות הם מאפייני היום פלוס האם היה לי חלום מדהים ושהשורות הם תאריכי הימים. חלק מאפייני היום שבחרתי היו:

1. כמה שעות ישנתי?
2. כמה שעות עבדתי?
3. האם עשיתי כושר באותו היום?
4. האם היה לי יום מוצלח בעבודה?
5. האם שוב נרדמתי עם הבגדים, בסלון בלי להתקלח מול טלוויזיה שפתוחה בערוץ נישה משעמם?
6. האם רבתי עם האישה?
7. האם "השלמתי" עם האישה?
8. האם הריבית במשק עלתה?
9. ועוד ועוד…

במשך חודש שלם מילאתי את הטבלה ביסודיות ובקפדנות והשתמשתי בכל אמצעי ניתוח הנתונים שקיימים באקסל אבל לא הגעתי לשום מסקנה חותכת מהסוג "אם ישנתי פחות מחמש שעות והריבית במשק עלתה אזי יש סיכוי של 70% שיהיה לי חלום מסעיר".
ואז במקרה, כמו שתמיד קורה לי, קמתי בוקר אחד אחרי חלום שהיה זוכה בפרס נובל לספרות עם כאב פנים נוראי. הסיבה לכאב התבררה די מהר. נרדמתי בזמן משחק בטלפון הסלולרי שלי וכתוצאה מכך הוא נח לו כל לילה מתחת לפרצוף שלי. לא ייחסתי לתקרית הזאת יותר מדי חשיבות עד שלילה אחד שוב התכרבלתי יחד עם הנוקיה שלי ושוב חלמתי חלום פוליצר.
באותו שבוע ערכתי סידרה של ניסויים שמטרתם לראות האם יש קשר בין המרחק של הטלפון הסלולרי שלי מהראש שלי לבין איכות החלומות שלי. התשובה היא כן! אם הטלפון נמצא במרחק של פחות מ 30 ס"מ מהראש שלי יש סיכוי של למעלה מ90% לחלום חלום זוכה פרס ספיר לספרות.
אני שוקל לשלוח את הממצא הזה לחברות הסלולר וכבר מדמיין איך יראו הפרסומות: "החלום נשמע מצוין. החלום נשמע Orange", "פלאפון ברוכים הבאים לחלום אחר" ולכבוד העונה החדשה "סלקום, חלום נולד".

12 תגובות בנושא “סיבה לחלום

  1. רעיון לסטארט-אפ: אפליקציה לטלפון שמייצרת קרינה שמעודדת חלומות.
    "רק תבחר את החלום שאתה רוצה"…
    אפשרות הקלטה של החלום שלך ב V2
    יכול לחסוך הרבה בתקציב הסמים הקשים שלך…

    אהבתי

  2. השבוע אני מתחיל לעבוד במחלקת התוכנה של חברת הדמיה רפואית ידועה.
    בגליון הרפואי תוייגתי מסיבות שעדיין אינן ברורות לי כ"עובד קרינה".
    אני כבר מצפה לראות לאן יובילו אותי החלומות…

    אהבתי

  3. אני כבר רואה את חשבון הסלולר שלי, עם סעיף חדש של "זמן אוויר חלומי" …….תרשום פטנט על זה, וחברות הסלולר יודו לך לנצח…….

    אהבתי

יש לך משהו להגיד? (לא חובה למלא פרטים בכדי להשאיר תגובה)