מילות פרידה

מבויש נגשתי לקדמת האודיטוריום וקבלתי לידי פסלון שמציין את העובדה שאני עובד כבר 15 שנה בחברה. כפי שאתם יכולים להיווכח הפסלון נראה כמו שנגנב מביתו הסודי של סופרמן בקוטב הצפוני, דבר שמאוד שימח את בני הקטן שהחרים אותו מיד כשהבאתי אותו הביתה. למרות שהציפייה היחידה שיש לי ממקום העבודה היא שהמשכורת המובטחת תופקד בחשבון הבנק שלי כל ראשון לחודש לועזי די הופתעתי שלא צ'ופרתי באיזה מתנה קטנה נוספת כגון 15 עוגיות שוקולד או 15 ימי חופש נוספים או אפילו 15 מניות של אפל.
אם תשאלו אותי מה הדבר הכי חשוב שלמדתי ב 15 השנה האחרונות, אני לא אתלבט אפילו שנייה ואומר לכם כי למדתי שאפשר להחליף כל אחד מעובדי החברה ושום דבר רע לא יקרה, לרוב יהיה אפילו יותר טוב. כשאתה מבין שבתמונה הכוללת אין לך חשיבות רק אז אתה יכול להגיע לשקט הנפשי האמיתי שרבים נוסעים להודו לכדי לחפשו במנזר אצל גורו שלא התקלח מאז שגנדי נרצח.
גישה זו נוגדת את ההתנהלות של רוב מי שהחליט או הוחלט בשבילו לעזוב את החברה. התנהלות זו באה לידי ביטוי באופן הכי בולט בפסטיבל הפרידה שמושק רשמית באימייל הפרידה ומסתיים במסיבת הפרידה. אני יודע מניסיון ומשיחות עם מאות עובדים שעזבו ב 15 שנה האחרונות, את גודל השקעה בניסוח אימייל הפרידה למרות שבסופו של דבר ל99% מהם יש את אותו פורמט והנה דוגמה למכתב יחסית קצר.
שלום לכולם,

כפי שרבים מכם כבר יודעים אחרי התלבטות קשה החלטתי לעזוב את החברה ע"מ לנסות דברים חדשים. השנים שעבדתי פה היו מאד משמעותיות בהתפתחות האישית והמקצועית שלי ורכשתי פה המון חברים. אני במיוחד רוצה להודות למנהלים הישירים שלי שהדריכו ותמכו בי לאורך כל הדרך, תודה רבה!
יום חמישי הוא היום האחרון שלי בחברה, ואני מזמין אתכם לעוגה בחדר הפגישות בגדול בשעה 15:00, אני מבטיח לא לנאום :-).

כתובת האימייל החדשה שלי היא xxx@gmail.com אשמח אם תשמרו על קשר.

משה המתגעגע

כתגובה לאימייל האמוציונאלי הזה בדרך כלל שולח הבוס הישיר תשובה לכולם בסגנון:

משה,

אני רוצה להודות לך על כל התרומה שלך לחברה לאורך השנים. היה תענוג להיות הבוס הישיר שלך, גם אני מרגיש שלמדתי המון. אני מאחל לך הצלחה בהמשך דרכך. 

דויד העצוב

פעם אחת, רק פעם אחת הייתי רוצה לקרוא תכתובת פרידה כנה, ישרה, אמתית כשזאת שמורדת בכל חוקי החברה המקובלים, משהו בסגנון:

מה קורה?

זהו נשבר לי. אני לא יכול לסבול יותר. כל בוקר שאני מגיע לעבודה בא לי לצרוח כמו תרנגולת שזה עתה ערפו לה את הראש. לכן מהיום אני לא עובד פה יותר. אל תנסו ליצור איתי קשר, אני רוצה לשכוח את כל החוויה המזעזעת שעברתי בשנה האחרונה.

משה המשוחרר

כשהתגובה תהיה

משה,

אנחנו מצטערים ששכרנו אותך, עשית רק נזק. ורק לידע כללי לא עזבת, פוטרת.

דויד המאושר

 


(אם הגעתם עד לפה אז אני חושב שתאהבו גם את הפוסט – איך גיליתי מתי רוב האנשים עוזבים את מקום עבודתם)


פרסומת – עזבתם את מקום העבודה? צאו לחופש והזמינו מלון ב Booking.com.
המלצה חמה – ספרד, אנדורה והאיים הקנריים.


10 תגובות בנושא “מילות פרידה

  1. מצוין.

    ואנחנו מחכים למסיבות הפרידה – היי, גם אתה – בשביל העוגות, והעוד תירוץ לעזוב את המשרד לרגע – ואתה בשביל הסטנדאפ הדו חודשי שלך.
    פעם מישהו עזב בלי לשלוח מכתב. ואנשים היו ממש מבואסים מזה. הם ממש הרגישו פגועים. "מה, היא לא יכלה לשלוח משהו? באמת חבל שפטרו אותה". זה הצחיק אותי מאוד.

    15 שנה במייקרוסופט. אתה יודע שלסופרמן יש בית קיץ בקוטב הצפוני. לא, ממש לא חנון :o)

    אהבתי

  2. שמתם לב שהיבשות התחילו לשקוע מאז שמיקרוסופט מחלקת את המשקולות האלו…
    למי זה עוד טוב חוץ מלמיקי שמשתמש בהם באימון הבוקר שלו ?

    אהבתי

  3. יש כאלה שרצו רק לצעוק, יש כאלה שבכו יש כאלה שלא האמינו, כולם היו בכלא מזהב ,מקום שאף אחד לא רוצה להיות ושהוא בפנים הוא סובל אבל לא רוצה לעזוב. בזמן שעובדים מתרברבים במקום העבודה ובזהב שעיניהם סונוורו, הנפש נאכלת מבפנים, לפעמים זה מאוחר ולפעמים לא אני מקווה שמי שהחליט לצאת ומי שאולץ לצאת בסוף הרוויח אם לא זהב לפחות את הנפש.

    אהבתי

יש לך משהו להגיד? (לא חובה למלא פרטים בכדי להשאיר תגובה)